Wat willen werkgevers zien op LinkedIn?

18-07-2019

In onze digitale generatie kan je er bijna zeker van zijn dat je toekomstige werkgever je zal googelen. Het is dus van groot belang dat niet overal foto's te vinden zijn van je gezichtsuitdrukking nadat je een volledige fles tequila achterover hebt geslagen.
Denk ook goed na over welke informatie je op je LinkedIn-profiel zet. Het is de eerste site waar werkgevers zullen zoeken. Maar waar letten zij zoal op?

  1. Iedereen kan een heleboel werkervaring op zijn profiel zetten, maar dat betekent niet noodzakelijk dat je een zekere expertise en kennis hebt verworven. Werkgevers kijken naar referenties, aanbevelingen en zelfs lidmaatschap van groepen. Een gepubliceerd artikel kan evenzeer het verschil maken.
  2. Als iemand je zoekt op LinkedIn, kan hij zien of je gemeenschappelijke connecties hebt. Het is belangrijk voor werkgevers om te zien met wat voor personen je relaties hebt.
  3. Overeenkomsten met je curriculum vitae zijn van groot belang. Let goed op de data van je werkervaring, dezelfde titels en job omschrijvingen.
  4. Als je onderscheiding hebt gehaald, vermeld dit op zowel je CV als je LinkedIn! Het is slechts één woord maar het maakt een wereld van verschil.
  5. Profielen met foto's worden volgens informatie van LinkedIn dertig procent vaker bezocht. Maak dus een professionele foto!
  6. Als werkgevers zoeken met behulp van trefwoorden, worden enkel complete profielen als eerste getoond. Zorg dat je profiel 'compleet' is en zorg voor minimaal drie aanbevelingen.

Het gebeurt dat bij een sollicitatiegesprek werkgevers je profiel afdrukken en op tafel leggen. Maak dus zeker werk van je LinkedIn-profiel. Zo laat je zien dat je mee evolueert met de tijd en het helpt je om een netwerk op te bouwen en te onderhouden!

Lawlions © Alle rechten voorbehouden 2019
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin